وحدت یک ضرورت مبرم وحکم آمرانه تاریخ
محمدداود  عزیزی محمدداود عزیزی

رفقای عزیز ، همسنگران گرامی وسرسپرده های راستین مردم افغانستان درود به شما :

 

از فروپاشی حزب پر افتخار ما ح د خ ا ( حزب وطن ) و سقوط حاکمیت آن در حدود 17 سال میگذرد .

هرانسان دیگراندیش درک میکند و میداند که حزب ما در اثر دسایس و توطه های دو ابر قدرت جهانی در جریان جنگ سرد قربانی شد ، البته شک و تردید وجود ندارد که در فرو پاشی حزب و سقوط حاکمیت اشتباهات خود ما رول عمده داشته است .

 

حالا متآسفانه از بدنه حزب دیروز ما ح د خ ا ( حزب وطن ) بنا به علل و عوامل گوناگون گروپ ها ، فرکسیون ها ، احزاب مختلف و جزایر متنویع ایجاد گردیده است .

 

شکست خوردن و یا از صحنه سیاسی دورشدن کاملآ یک امر عادی در جریان مبارزات سیاسی جامعه بشری محاسبه شده است ، ولی این امر حتمی و ضروری بود که بعد از شکست و فرو پاشی خود را آماده میساختیم ، در بین جامعه خود را تثبیت میکردیم و گام های عملی و مفیدی را با در نظرداشت تجارب غنی گذشته به نفع مردم افغانستان بر میداشتیم .

ما با تآسف فرصت های زیادی را از دست دادیم ، بدین ترتیب ما کادر ها و اعضای حزب و جزایر جداشده از بدنه ح د خ ا ( حزب وطن ) باید این واقعیت را بپزیریم ، تن به حقیقت دهیم و خوب بدانیم که در شرایط بحرانی و نا به هنجار کنونی افغانستان هیچ حزب و سازمان سیاسی به تنهایی خود نمیتواند به مشکلات وپرابلم های جامعه فایق آید.

بنآ ما باید راه ها وطرق کنار آمدن ها ، هم گرایی ها ، وحدت و تفاهم را در قدم اول بین احزاب و جزایر جداشده از حزب پرافتخار دیروز خود را جستجو و پیدا کنیم ، ما باید به هر شکلی که میشود اعضآ و کادر های خانواده دیروز خود را یکجا ساخته و خانه ویران شده خود را دوباره آباد نمایم ، و در قدم دوم در فکر نزدیکی و ایجاد تشکلات بزرگ بین تمام نیرو های ملی و دموکرات کشور شویم .

 

خوشبختانه ما امروز شاهد برداشتن گام های عملی در عرصه وحدت وتفاهم بین رفقای حزب متحد ملی افغانستان و نهضت فراگیردموکراسی و ترقی افغانستان این دو بدنه اساسی حزب دیروز ما ح د خ ا ( حزب وطن ) هستیم .

جای خوشی و سرور است  امروز میبینیم که در بین صفوف و کادر های دو حزب مذکور یک روحیه جوشش ، همگرایی ، نزدیکی ،  روحیه وحدت خواهی وتفاهم رونما و ایجاد

گردیده است ، اکثریت قطع صفوف و کادر های هردو حزب خواهان تآمین وحدت هستند.

واقعآ ما بیصبرانه انتظار چنین روزی را داشتیم ، و یقین کامل وجود دارد که با تآمین شدن وحدت بین حزب متحد ملی افغانستان و نهضت فراگیردموکراسی و ترقی افغانسان

و در نتجه  ایجاد حزب جدید کتله عظیمی از حزبی های دیروز که تا بحال بنا به ملحوظاتی شامل تشکیلات این احزاب نشده بودند به حزب جدید میپیوندند .

باوردارم تحقق پزیرفتن یا تآمین شدن این وحدت جرقه قوی خواهد بود به خاطر نزدیکی و تفاهم تمام جزایر جدا شده از بدنه حزب دیروز ما یعنی ح د خ ا (حزب وطن).

 

رفقای نهایت گرامی و عزیز ، توجه کنید و ببنید که ضرورت مبرم ، اولویت وحکم  آمرانه تاریخی این وحدت و تفاهم در چه نهفته است ؟

 

با گذشت سه دهه جنگ و خشونت در کشور ، هنوز هم در وطن ما جنگ ، بی عدالتی ، بی قانونی ، وحشت ، عقب مانی ، رشوه ستانی ، قاچاق مواد مخدر ، و بی امنیتی  در هر گوشه وکنار میهن عزیز ما بیداد میکند ، و از طرف دیگر متآسفانه اکثریت مردم افغانستان گرسنه و تشنه سر به بالین خواب میگذارند ، زنان کشور از ابتدایی ترین حقوق انسانی و اجتماعی خود محروم هستند ، کودکان به عیوض تحصیل به کار های سخت و طاقت فرسا وادار میگردند ، جوانان در اثر اعتیاد مواد مخدر به نیستی و نابودی کشیده میشوند ، عده یی از دختران و زنان فقیر برای تآمین زندگی خویش به تن فروشی و فحشآ روی آورده اند ، بیماری های مختلف و عدم دستیابی اکثریت مردم به شفاخانه و ادویه  جان انسان های جامعه ما را تحدید میکند .....و غیره .

قابل یاد آوریست که در همه این حالات بحرانی و نابسامانی ها دست قدرت های بزرگ مغرض خارجی و همسایه های کشور ما شامل است .

 

در یک کلمه میشود بیان کرد که در کشورما مردم همه نگران ، حیران و پریشان هستند،

 

یگانه امید مردم افغانستان به شما نیرو های ملی ، وطن پرست و متعهد به جامعه است که به کمک شان بشتابید .

اگر ما همان انسان های متعهد به جامعه و مردم خود هستیم و میخواهیم مصدر خدمت به مردم و وطن قرار گیریم و مفید واقع شویم ، باید تعدد ها ، تفاوت ها ، مرز ها  و فاصله ها را از بین بر داریم ، تا باشد هر کس داوطلبانه و آگاهانه خود را دور یک سازمان  واحد سیاسی شامل سازیم ، و میباید صفوف خود را تقویت بخشیم .

باور کامل دارم با این کار وعمل و از این راه ما میتوانیم به حال مردم و وطن مفید و مثمر واقع گردیم .

 

قابل تذکر میدانم اگر یک تعدادی اقلیت بنا به علل نا بخردانه وحدت را نمیخواهند بشکلی از اشکال در راه پروسه شریفانه وحدت رفقآ به شکل ماهرانه سنگ اندازی میکنند  باید بدانند که این یک اشتباه بزرگ سیاسی میباشد . حوصله رفقآ بسر رفته است ،

 میخواهم به صراحت بگویم که کسانیکه سر خود را مثل  کبک در برف فرو میبرند باید منتظر لگد دیگران را داشته باشد .

جرآت و شهامت این نیست که ما در پیشرو پروسه شریفانه وحدت که خواست همه ما است پرابلم یا مشکل ایجاد کنیم  بلکه بدانیم و طرقی را  جستجو کنیم که چطور میتوانیم مشکلات و پرابلم ها را حل نمایم .

هیچ  بهانه  ، صلیقه ، گروپ بازی شخصی و خودخواهی های بی مورد ارزش و مفهوم اینرا  ندارد که در شرایط کنونی بخاطر تآمین امر بزرگ وحدت ایجاد کنند و پروسه وحدت را که یک ضرورت مبرم و خواست زمان ، خواست مردم و خواست همه رفقآ است  صدمه برسانند .

 

به پیش بسوی وحدت و تفاهم تمام جزایر جداشده از بدنه حزب دیروز ما ح د خ ا ( حزب وطن ) و به خصوص بین دو بدنه اساسی آن یعنی حزب متحد ملی افغانستان و نهضت فراگیردموکراسی و ترقی افغانستان .

 

باتقدیم حرمت

 

محمدداود  عزیزی

 

انگلستان


December 13th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها